20110406

ekonomi-politik okuyan taksici


Lux sabunlarının reklam yüzü yıllar boyunca Elizabeth Taylor olmuş. Bir sabun markası için Elizabeth isminde bir ünlü kullanmak çok manidar bir tercih.

Geçen bir hatun arkadaşımla yolda yürüyorduk. Hemcinsi bir arkadaşıyla karşılaştık. Arkadaşım “neden arada bize gelmiyorsun ya?” diye sordu. Aynı soruyu ben de sormak istedim. Sustum.

Sanki hayatı boyunca tanımlayamadığı hiçbir duygu-durum vs yaşamamış gibi sürekli aşkı tanımlayıp cümle içinde kullanan insanlar var. Aga bigit ya!

Bir spam mail geldi. Aradığınız hayat arkadaşı hemen yanınızda diyordu. Yan tarafa baktım: Hikmet Abi!

“Hikmet abi” dedim. “Bana abi deme” gibi bir cevap almanın derin korkusunu taşıyordum. “Ne var lan” dedi. O an sevinçle boynuna sarılmak istedim. Durdum.

Hayko Cepkin, Mortal Kombat karakteri gibi lan!

Bazı hatunların falına fincan değil hatunun suratı incelenerek bakılabilir. O suratla ne aşk hayatı lan!

O çocuk hayırsız. Aman o sana uygun değil. Diğerinin aklı hala başkasında şeklinde yumuşatarak söyleyiniz.

Geçen gece rüyamda bir hatun gördüm. Bıyıkları vardı. Ne kadar ortak noktamız var, sen de bıyıklısın ben de dedi. Haykırarak uyandım.

Soğan ne garip şey lan! Tek gecelik bir ilişkiye giriyorsun, ertesi gün tadı damağında oluyor ama sürekli seni rahatsız ediyor.

Bir üstte metafor var.

Sınıflar arasındaki farkı ortadan kaldıran bir meslek var: Usta.

Konumumuz ne olursa olsun hepimiz, sürekli çatalı görülen bu yaratık karşısında aynı konumdayız.

Suyunu, çayını eksik etmez gerektiğinde çırağı olur penseyi, çekici, anahtarı uzatırız. Ustaya zeval olmaz.

Ne zamandır ülkemizdeki ergen abazanların yarattığı sürtünme enerjisini elektiriğe dönüştürmek gibi bir projem vardı. Bakanımızın bekarlığın nükleerden daha tehlikeli olduğu açıklamasıyla bu proje de suya düştü.

Geçen gün çok başarılı bir cover grubu dinledim. Adamlar oldukça zor parçaları çalıyorlar. Bir tanesi David Gilmour’un harika bir solosunu birebir çaldıktan sonra seyirciye arkasını döndü. İşte o an arka cebindeki sayısal loto kuponunu farkettim.

 Birden aklıma Gilmour’un sahibi olduğu yatlar, katlar, houseboat filan geldi.

Birebir çalıyor lan adam. Ben olsam her notada “al ulan, aynı işte mınako, aynısı lan!” diye söylenirim.

-       Sayısal Loto çıkarsa napacaksınız?
-       Gilmour’un houseboat’unu satın almayı düşünüyorum. Evet.

“Beni benimle bırak giderken” diye bir şarkı sözü var. Ne bekliyordun arkadaşım? Ahan da ben bundan ayrıldım ama iyi çocuktur, sen ilgilen istersen diye birilerine mi önerecek? Ben buna tekmeyi bastım sen yanında dur, sahip çık mı diyecek? Nedir?

Aslında iyi de olabilir lan! Neyse.

Şu tüketici denen güruh televizyonda dönen reklamlara, dizilere gösterdiği tepkileri hayata karşı gösterse ne güzel olacak lan.

Bununla ilgili çok güzel bir lafımız mevcut aslında: “türk halkı gariptir, her lafı kaldırmaz. İbne dersin kızar da sikersin aldırmaz.”

Sağlık Bakanımız da “obez demeyelim, şişko diyelim. önce durumu kabullensinler” gibi bir kelam etmiş.

Şimdi kendisinin gerçekleri kaba ve düz bir şekilde ifade etme mantığından yola çıkarak hareket ediyor ve iğrençleşiyorum.

Bundan böyle doktorlar ishal olana; götün tutmuyor, hamileye; yaraa yemişsin, belden aşağısı felç olana; siksem hissetmezsin desin. Önce durumu bir kabullensinler.

Madem seviyeyi bu kadar düşürdüm başımdan geçen bir olayı paylaşayım. Bir gün taksiyle giderken laz taksici aniden şöyle bir cümle kurdu:

“Abi Vladimir Putin’e hayranım.”

Anlamsızca baktım. Israrla “neden” diye sormamı isteyen bakışlar attı. Sormasan “neden diye soracaksın” diyerek kendi işini görecekti biliyorum. Çaresizce “neden?” dedim.

“Adam Rusya’nın ekonomisini amla düzeltti” dedi.

Önce idrak edemedim. Sonra dumura uğradım. “Efendim?” diyebildim.

“Adam Rusya’nın ekonomisini amla düzeltti” diye tekrarladı. “Öyle değil mi abi? Balkanlar’ın, Türkiye’nin, Arap Yarımadası’nın am ihtiyacını Rusya karşılıyor. İhracat geliriyle düzelttiler ekonomiyi” şeklinde devam etti. Konuyla ilgili daha birçok açıklamada bulundu. Dinlemedim. “Ekonomiyi amla düzeltmek ve am ihtiyacı” sözleri zihnimde dolaşıyor, ben dudaklarımı ısırıyordum.

Ekonomi-politik okumuş taksicinin hali başka oluyor.

8 yorum:

  1. anıra anıra güldüm desem abartmış olmam.
    gene süpersonik-bombastik bir yazı olmuş :)

    YanıtlaSil
  2. sen ne menem bi şeysin ya yazılarını tekrar tekrar okuyorum=)

    YanıtlaSil
  3. okuyunuz, okutunuz efenim :) teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  4. ekonomiyi neyinen düzeltmiş vay ekonomine koyiiim .. güzelll

    YanıtlaSil
  5. vernonsullian cansın can;)

    YanıtlaSil