20110912

ipimle kuşağım...


Google saatli maarif takvimi gibi oldu lan. Tarihte bugün kim ölmüş, ne olmuş, kim doğmuş ona göre logolarını değiştiriyorlar sürekli.
Hayır bir de bu logoları görünce, “niye bu logo böyle la diye?” araştırıp aydınlanan insanlar var.
Google şey ettiyse mühimdir, bilmemek ayıptır mottosuyla çeşitli sosyal ağlarda “vay efendim bugün şöyle olmuş da şu kişi ölmüş aman çok da üzüldüm” “kutlu olsun” şeklinde paylaşımlar filan. Eeeeeh!
Lan Somali’ye yardım olayı Hansel’le Gretel’deki cadının bunları yemek için beslemesine, kilo aldırmaya çalışmasına benziyor sanki. Orada bir Pazar var uzakta.
Neyse. Biraz alay edecektim de içim elvermedi.
Dilimizde “x kişide sike sürülecek akıl yok” şeklinde bir kullanım var lan.
Şimdi hep birlikte bu cümlenin önermelerini ortaya koyarak durumu anlamaya çalışalım.
·      Akıl sike sürülebilecek bir şeydir.
·      Ancak belli bir miktar veya nitelikteki akıl sike sürülebilir.
·      Cümle genel olarak aşağılamak için kullanıldığından sike sürülecek aklın nitelik ve nicelik bakımından büyük olması gerekli değildir. (akıldan bahsediyorum.)
·      Fakat bahsedilen kişide bu küçük miktar akıl bile yoktur. Yani az miktarda bir akıl bile sike sürülebilir.
·      Aklın miktarıyla sikin boyutu arasında bir korelasyon gözlemlenmiyor. Yani sikin boyutu sabit olarak alınmış. 3,14 filan olabilir, açıklanmamış.
Bir şey anladınız mı? Ben anlamadım.
Sike sürülecek akıl ne ola ki? Aklı sike sürmek kimin fantezisi lan?
Her kiminse onda sike sürülecek akıl yokmuş cidden.
“X dizisi çekimlerinde, oyuncu y kaza geçirdi” yalan haberlerinden bıkmadınız mı lan?
Ne yani siz beceriksizsiniz, bir diziyi güvenli bir biçimde çekemiyorsunuz diye sizi mi izleyeceğiz? Nedir?
Google’a “dizi setinde hata” yazıp aratınca her biri birbirinden farklı dizilerden haberler sıralanıyor. Bir de hep ekibin ünlü oyuncusu kaza geçiriyor lan. Hiç figürana, kostümcüye, setçiye bir şey olduğunu görmedim.
Yalan haberde bile sınıf ayrımı. Peh!
Kazaların niteliğini açıklıyorum “talihsiz, üzücü, korkutan, beklenmedik, inanılmaz, görülmez...”
Hele korku fimlerinde çok acaip kazalar oluyor, ardı arkası kesilmiyor, önünü alamıyoruz. Paranormal şeyler bunlar, gizem filan. Bazen izleyenlerin başına bile bir şeyler gelebiliyor. İnanılmaz.
Marsta da her yıl su bulunuyor mesela. İlginç. Suyu buldularsa halen niye arıyorlar orası muamma.
Su var da içilmiyor mu acaba? Kuyu suyu. Erijsatenylu Kektabsekmı Hayratıdır.
Ya da Marslılar “Bize kadar var” filan mı dedi?
Bizim hükümet Mars’ta su bulsa şimdiye dayamıştı HES’i. Kaçarı yok.
Sigara yasağına yepyeni bir boyut geliyor. Gerçi ülkede her türlü yasakta yepyeni boyutlardayız.
Bundan sonra tüm sigaralar kara pakette satılacakmış. Sigarayı bile çarşafa soktular yeminle.
Gerçi bu çarşaf benzetmesi kullanılıyordu zaten. Neyse.
İnsanları sigaradan caydırmak istiyorsanız yarak şeklinde yapın bari.
Uzun olanı olur, kısa olanı olur. İnce sigaralar var, hafif olanlar var.
Filtresizleri sünnetli yaparsınız mesela.
Ama en güzeli Kübalı hatunların baldırlarında sardığı purolar olacaktır. Net.
Bir de patlayan şaka sigaraları var o konuya hiç girmeyeceğim.
Daha önce Yunanistan’ın Atsiki beldesiyle ilgili bir şeyler yazmıştım. Yeni favorim Hindistan’ın güzel bölgesi Sikkim.
Doğası çok güzel.
Sikkim’i görmek isteyenler Google görsellerde aratabilir.
Gerçekten bir gün buraya gidebilirim. Sikkim’e kadar yolun var diyenlere de sevgilerimi gönderiyorum.
Şimdi size Sikkimli bir öğrencinin “yaşadığınız yeri bize tanıtın” ödevinden alıntılar sunuyorum.
Sikkim biraz küçük. Ama şirin ve sevimli. Gittikçe de büyüyor ve kalkınıyor. Ben Sikkim’i çok seviyorum. Arkadaşlarım da çok seviyor. Bazen başka şehirlerden misafirlerimiz geliyor. Onlar da çok seviyorlar, Sikkim’den ayrılmak istemiyorlar.
Dünyanın üçüncü büyük tepesi Sikkim’de yer alıyor. Bu bölge çok fazla turist ağırlıyor.
Kuzeyinde ipimle kuşağım yer alıyor. Aşağısında Kasımpaşa bulunuyor. Yüzölçümü olarak Sikkim taşağıma denk. Bitki örtüsü... öeeh. Bigideyim ben.

4 yorum:

  1. yeni dizilerin başrol oyuncularının aşk meşk havadislerinin çıkması azalarak bitsin,haa bide sigara paketinin üstünde yazan sağlığa zararlıdır ibaresini bilmem dikkate alan var mı ben de bi hissiyat oluşturmuyor da..ayrıca artık siyah olunca matem havasında gibi olacak dimi ya kendini suçlar gibi...

    YanıtlaSil
  2. ha evet bir de o aşk meşk olayı var. sette oynaşmaya uygun, prezantabl oyuncu aranıyor resmen.

    YanıtlaSil
  3. aylar olmuş buraları okumayalı. iyi geldi.

    YanıtlaSil
  4. evet ne zamandır sesiniz çıkmıyordu efendim. senden haber almak da iyi geldi :)

    YanıtlaSil